Home \ sports
 

Spelar cricket.

 

Cricket är en av de mest populära spelen i Asien (och även på subkontinenten), i Storbritannien, Australien och Nya Zeeland samt i många andra länder. Oavsett om du alltid har velat spela själv eller bara leva någonstans (som i Amerika) där cricket är mindre vanligt och du är nyfiken på att lära dig mer om det, kan du läsa den här guiden och lära dig grunderna.

              

Förfarande .

    

  Del 1      Innan du börjar  ,

    
     
  1.            1      Skapa ett redskap. Cricket spelet kräver några utrustningar om du vill spela bra. Minimal utrustning består av 6 barer och 4 korsverk, två cricketfladder och en boll. De flesta lag har också en uniform och säkerhetskläder för målvakten.  
       
    • Stängerna och korsarna är träelement som monteras för att bilda en grind. Detta är en av de viktigaste föremålen i cricket. Uppställningen av mål beskrivs i detalj i slutet av det här avsnittet.       
    •  
    • Cricket Bat är en lång pilbågsrama som är platt på ena sidan och välvda på andra sidan för att göra den starkare. Bollen ska träffas med racketens plana sida för bästa avstånd. T       
    •  
    • Den cricket bollen är mycket lik baseball i storlek och textur, men det sys i en rak linje och inte med ett tennisbollmönster. Sömmarna skapar två lika sydda halvkärmar. Cricketbollarna är traditionellt röda med vita sömmar. I moderna tider används vita bollar ibland för bättre synlighet i stora spel.       
    •  
    • Cricket uniformer består av långbyxor, en tröja (som kan vara lång eller kort ärm) och skor. De flesta cricketersna har bättrade skor för bättre grepp, men det är inte ett krav. När man spelar med en traditionell röd boll måste kläderna alltid vara vit eller gråvit. Lagfärgerna kan bäras under spel med en vit boll.       
    •  
    • Målvakten (bollfångare) får använda liknande skyddskläder som fångst i baseball: vadderade handskar, skyddsskydd och ansiktssköld. Ingen annan spelare på någon sida får bära en skyddsdräkt.       
    •  
           
  2.  
  3.             2      Lär dig om cricket-fältet. Cricket spelas på ett långt ovalt fält. Fältet har en rektangulär remsa i mitten, kallad även spelplanen. Gränslinjen bör tydligt markera kanterna runt fältets yttre kontur.  
       
    • Platsen är där krukan (spelare) kastar bollen till andra lagets anfallare. Reglerna bestämmer att tonhöjden är 20 meter lång och 3 meter bred.       
    •  
    • Ett cricketfält behöver inte nödvändigtvis ha den ovala formen, men det är vanligtvis fallet.
    •  
           
  4.  
  5.             3      Markera linjerna. Spelområdet är uppdelat i segment av linjerna. Det finns fyra linjer:  
       
    • Tejelinjen, ibland kallad hitlinjen. Det markerar den bakre gränsen, bortom vilken fladdermusen inte längre är säker på att den överskrids (den tas ut av fältet av laget eller försvaras av laget).       
    •  
    • De två omkörningslinjerna löper på varje sida parallellt med brädans långa kanter, med varje linje som löper på båda sidor från träfflinjen till slutet av brädet.
    •  
    • Skrålinjerna löper parallellt med träfflinjen mellan de två omkastningsledningarna och delar upp området bakom träfflinjen i två rektangulära sektioner. Träaren ​​måste stå vid eller bakom kastlinjen innan han kastar.
    •  
    • Varje ände av brädan är markerad med linjer som anger en rektangel i det öppna utrymmet mellan mitten och brädet. Bortsett från gränsen är det kvarvarande cricketfältet inte markerat.
    •  
           
  6.  
  7.             4      Öppna portarna. En grind är en struktur av tre barer, även kallad stubbar. De rammar in i marken. De två korsstrålarna, även kallade tvärstänger, placeras i spåren mellan varje par av dem (vänster och höger mitt). I de flesta fall förlorar målvakten en boll när målet träffas av bollen och bollen förblir utsidan. Därför är att försvara målen en viktig del av det offensiva spelet.  
       
    • Portarna ska vara 75 cm höga och 22 cm breda över de tre stängerna.       
    •  
    • Målen är inställda så att mittlinjen för varje mål mitt i kastlinjen står och de andra två staplarna står jämnt på båda sidor längs linjen. Ett mål ställs in på kastlinjen. Totalt sett finns det två mål på fältet. Målvakten är vid sina portar under matchen.
    •  
                     
  8.  
             

  Del 2      Spelhistorik och regler  ,

    
     
  1.             1      Lär känna målet för spelet. Som med de flesta fältspel är målet i cricket att vinna poäng mot motståndaren genom att springa från en punkt till en annan innan spelet kan avslutas eller du kan kalla dem "fältlaget" kommer att övervinnas. Strejklaget kallas för "batting crew".        
  2.  
  3.             2      Lär dig grunderna i spelet. Varje lag i cricket består av 11 spelare. (En alternativ tolfte spelare kan hållas i reserv i händelse av skada, men annars behöver han inte behövas för någonting). När som helst har fältlaget alla 11 spelare på fältet. Det slående laget har två spelare (the thugs) på fältet. Thugs försöker slå bollen efter att ha kastats av fältspelare. Därefter byts positionerna utan att samla poäng.  
       
    • Alla positioner från fältet har officiella namn. Den som kastar bollen är fladdermusen. Målvakten mot kastaren kallas en anfallare. Den andra klubben står på långsidan av fältet bredvid klubben, kallas en non-striker. Slutligen kallas medlemmen av fältlaget, som står bakom målet på anfallssidan, som målvakten.       
         
      • Övriga positioner på fältet har olika namn, men ingen av dem är officiella.
      •  
       
    •  
           
  4.  
  5.             3      Känn strukturen i spelet. Cricket, som baseball, använder speciella uttryck för att beskriva varje del av spelet. Beroende på hur länge spelet spelas, varierar antalet pass mellan ett och två per lag. Varje runda kan innehålla något antal "overs", som stämplarna heter. Läs avsnittet nedan för att lära känna dessa detaljer mer detaljerat.  
       
    • Varje gång bollaren kastar bollen, oavsett om han träffas av anfallaren eller inte, räknas en rulle. Så snart en kastare har kastat bollen 6 gånger i en riktning, deklareras en "över". När över måste kastaren ersättas av en annan spelare. Kastarna kan inte spela på varandra följande overs, men de kan "rulla tillbaka" efter minst en boll från en annan spelare. Teoretiskt kan två spelare kasta hela passet på så sätt. I en övergång ändras spelarens position från ena änden av fältet till det andra.       
         
      • Detta betyder också att anfallaren kan byta mellan overs. Det beror på vilken ände av tonhöjden han står på när överkallingen heter. Starkarna kan också byta beroende på hur många körningar de har genomfört, medan fladdermusen ändrar positionen endast om det är ett överfall. Om till exempel, om bara en lopp är slutförd, har anfallaren och non-strikeren bytte ändar från fältet, vilket gör att non-strikeren blir löpare för nästa strejk.
      •  
       
    •  
    • Varje gång en kruka kallas måste han lämna fältet och ersättas av en annan medlem i laget. Om fältpersonalen når en paus 10 gånger under en tur är ronden över, eftersom det inte finns några kastare som kan ta andra platsen på fältet. Metoderna för att deklarera en klubb kommer att förklaras senare.       
    •  
    • En runda är en enda spelperiod för hela stanslaget. Den korta formen cricket matchar ett förutbestämt antal överskott för varje lag per runda. När numret uppnåtts slutar ronden, även om fältlaget inte har nått 10 poäng. Mest kända och professionella former av cricket, även känd som testcricket, tillåter ett antal överskott per runda, vilket innebär att rundan slutar när de 10 poängen nås. Så snart en runda slutar byter fältbesättningen och stanslaget rollen. Nu börjar passagen för fältpersonalen (tidigare slaglag).       
         
      • Test Cricket-spelen varar högst 5 dagar och spelas under denna tid i sex timmar om dagen. Den kortaste formen som normalt spelas i cricket är Twenty20. En omgång per lag är tillåtet och högst 20 overs per runda är möjliga. Vanligtvis tar det här spelet inte mer än några timmar att slutföra.
      •  
       
    •  
           
  6.  
  7.             4      Lär dig betydelsen av portarna. Målen är den centrala delen av spelet. Ett av de bästa sätten att förklara en hitman "off" är att slå en eller två av hans tvärstänger med bollen. Detta förfarande kallas "bryta dörren". Det finns flera villkor under vilka detta kan leda till en avstängning.  
       
    • Om kastaren lyckas slå bollen direkt i målarens mål och bryta den, förklaras anfallaren "slagen ut".       
    •  
    • När en batsman är ute av fältet på fältet kan kastaren slå sitt mål genom att slå bollen direkt i handen eller bollen. I det här fallet sägs att batsmanen var "överkörd".       
    •  
    • Eftersom de icke-strejkande ofta lämnar rubriken när krukan kastar bollen (nästan som i baseball när spelarna avviker från baslinjen för att förutse körningen till nästa rad), kanden, den Förklara non-striker "off" genom att stoppa kasta och bryta grinden innan han återvänder till linjen. Denna metod kallas också "slut".       
    •  
    • Om anfallaren missar bollen när han försöker slå honom och han går ut ur linjen, kan målvakten bryta sitt mål genom att fina bollen in och nudga målet med bollen, vilket resulterar i en utgång. Denna typ av avstängd kallas "stumped".       
    •  
    • Om anfallaren avsiktligt använder en del av hans kropp för att hålla bollen från att blockera målet, är han ute av "ben framför målet". Detta är vanligtvis en förkortad regel.       
    •  
    • Om anfallaren oavsiktligt träffar sitt eget mål och bryter det, är han ute av mål. Resultatet av mål genom mål är slutfört, oavsett vad målet har slagit. Avstängningen sker emellertid bara när anfallaren har försökt slå bollen eller han har slagit bollen och försöker nå den andra sidan av fältet.       
         
      • Om å andra sidan anfallaren slagit bollen och han flyger direkt in i non-strikerens mål, är non-strikeren inte ute. Kusten kan fortfarande ta upp bollen och rikta tillbaka den till målet från non-strikeren för att "slå ut honom".
      •  
       
    •  
           
  8.  
  9.             5      Lär känna de andra metoderna för att deklarera en batsman. Förutom målet finns det flera andra sätt att deklarera en batsman ut. Vissa av dem är mycket vanliga, medan andra sällan, om någonsin, är på högre nivåer. Några av dem är mer tekniska som bara kan avgöras av domaren. Det finns alltid 2 (och ibland 3) domare på fältet.  
       
    • En anfallare ("kastad boll") "fångas ut" om en medlem av fältpersonalen fångar honom innan han rör marken. Det är en mycket vanlig typ av ut. Om spelaren som hämtar bollen passerar linjen kan batsman räkna 6 körningar istället. Dessa inkluderar att fånga bollen utanför linjen och sparka över linjen efter fångst.       
    •  
    • Om en batsman röra bollen med någon hand som inte redan håller pjäcket, är han ute för att han "manipulerade bollen" om inte fältpersonalen först gav honom tillstånd. Dessa regler gäller inte för att undvika att drabbas av en kastad boll eller till en annan oavsiktlig beröring.       
    •  
    • När en hitter försöker använda sin fladdermus eller hans kropp för att krossa en boll som redan är i spel (vanligtvis för att försvara sitt mål) eller han ingriper i fältlagets ansträngningar för att återvända bollen till det För att få en pitch och gå ut, är han förklarad för att han "hämtade fältet". Det är dock lagligt att springa så att batsmanens kropp mellan spelaren som håller bollen och målet.       
    •  
    • Om någon av anledningarna träffar bollen två gånger under ett kasta, förutom att skjuta honom bort från sitt mål, utropas han. Att slå bollen två gånger för att förvirra spelarna eller för att uppnå ett bättre resultat är strängt förbjudet.       
    •  
    • När en batsman ringer ut och nästa batsman inte dyker upp på fältet inom två minuter för att ta plats, anses han vara "out of time".       
    •  
           
  10.  
  11.             6      Lär känna extra poäng. Det finns några villkor för vilka extra poäng kan uppnås. De är noterade som sådana i syfte att uppnå genomsnittliga spelares prestanda, men å andra sidan är de identiska med någon annan typ av poäng i syfte att identifiera vinnaren. De fyra typerna av extras är:  
       
    • På kallet "no ball" efter ett icke-juridiskt kasta kan batsman bara deklareras genom att "springa ut", manipulera bollen med händerna och stryka fältet eller slå bollen två gånger , Poängen för ett "nej boll" -tal är extra räknat och någon "nej boll" en kasta kastar måste kompenseras med en annan rulle i samma över. (En kasta som kastar en "ingen boll" måste slutföra sju kast i stället för de vanliga sex kastarna för att nå över.).       
         
      • Om inga poäng räknas för en boll läggs poängen till resultatet av strejklaget.
      •  
       
    •  
    • Om en kastare höjs långt (som diskuterats tidigare) vinner stanslaget automatiskt en poäng. Precis som extrafunktionerna med "No Ball", nås extramaterialen med "breda" kasta från krukan genom att lägga kasta till hans överkant.       
    •  
    • Om anfallaren försöker slå bollen men missar den och målvakten misslyckas med att fånga honom, kan anfallaren försöka göra poängen i spelet. Dessa punkter kallas "byes".       
    •  
    • Ett "benbyte" uppstår när anfallaren försöker slå bollen med sin bat, men träffar den med sin kropp. Funktionen av "Ben Byes" är annars identisk med funktionen "Byes". Benbenen kan inte tilldelas om anfallaren inte tidigare har försökt slå bollen.       
    •  
           
  12.  
             

  Del 3      Spela spelet  ,

    
     
  1.             1      Ställ in fältet. En batsman ligger bakom raden i varje ände av fältet, men framför kastlinjen. Kastarna är också i varje ände av linjen. De börjar efter kasta linjen och kasta i andra änden. Den batsman som kastarna slår bollen är anfallaren. Batsman i samma ände är non-strikeren.  
       
    • Målvakten ankommer bakom anfallarens mål och kastlinjen. Hans jobb är att fånga bollen om anfallaren saknar honom eller han kan inte slå kasta. Om målvakten fångar bollen framgångsrikt förklaras anfallaren vanligtvis ut.       
    •  
    • De övriga 9 medlemmarna av fältpersonalen kan stå i vilken sammansättning så länge de stannar ute från fältet.       
    •  
           
  2.  
  3.             2      Kasta bollen. Throweren startar bakom kastlinjen och kastar bollen innan han når hitlinjen, går framåt och kastar bollen. Ett cricketkasta bärs alltid över axeln med en helt utsträckt arm. Bollen kan uppstå på fältet innan den når anfallaren, även om detta inte är obligatoriskt.  
       
    • Om kastaren stiger över träfflinjen under kastet, kallar domarna kullen en "ingen boll". Batsman kan springa som om bollen är slagen, men han kan inte vara ute, förutom några av de specifika metoder som redan har diskuterats.       
    •  
    • De olika startarna har olika rörelsestilar och kan skynda framåt för ett snabbt kasta eller sparka framåt med intervaller för ett mer subtilt kast. De snabbaste bollarna kan flyga runt 144 km / h, vilket med tanke på det korta avståndet på fältet kräver en mycket snabb reaktion från anfallaren.       
    •  
    • Bollen måste nå anfallaren vid eller under midjenivån. Om han är högre, eller han flyger ut från fältets sidor, kallas han "långt boll" eller "ingen boll". Detta gäller särskilt om bollen inte är långt, men för hög för att anfallaren slår honom.       
    •  
           
  4.  
  5.             3      Slå bollen och springa. Med den flotta sidan av cricketfladdern kan anfallaren försöka slå bollen. Det finns många olika typer av slag, som alla har sina fördelar gentemot de andra. När anfallaren har slagit bollen kan han och icke-anfallaren välja att springa från ena änden av fältet till en annan och byta plats. Om båda fladdermössen säkert klarar av att springa till fältets långsida, en loppet deklareras och en poäng spelas in. Om en av batsmen utropas när man försöker nå den långa sidan av brädet noteras ingen punkt. jag  
       
    • Batsmen behöver inte springa när de slår bollen. Så länge de stannar bakom rubrikerna är de säkra från de flesta av och ibland är det lämpligt att inte gå.       
    •  
    • Batsmen som lyckades göra en lopp kan vända sig omedelbart och försöka göra en annan lopp så länge de tror att de kan komma undan med det innan fältbesättningen kan springa en av dem ut. Det är mycket sällsynt, men möjligt att slutföra mer än 4 körningar i en enda kull.       
    •  
    • Om en batsman träffar bollen utom gränsen och bollen har kommit ut på marken minst en gång, känns fyra körningar automatiskt igen. Om bollen inte har stött upp innan den går ut ur gränsen kommer 6 körningar att bli igenkända istället.       
    •  
           
  6.  
  7.             4      Avsluta spelet. Spela spelet beroende på vilken typ av spel du väljer tills du når rätt antal pass. Laget med flest poäng är vinnaren.        
  8.  
             

Tips .

      

<91112>               

Sports populär:
Lär dig Wing Chun.

Få en sexig bikini kroppsdel.

Övningar för en platt mage.

Hämta Po snabbt i form.

Gör ett dyk.

Var en bättre cheerleader.

Vinn en tävling.

Ta ett dopp i fotboll.

En Strike Bowling.

Ben och kalvar och hur man får dem smala.

Ta bort på benen.

Slå ett enhänt hjul.

Öka höften genom sporten.

Bodyboarding.

Fånga sjööring.

Träna för att bli en bättre simmare.

Gör en Boneless på skateboardet.

Lär dig göra en kip upp.

Titta på FIFA fotbolls VM på nätet.

Hur man skjuter Cristiano Ronaldo.

Vänd ditt barn till en fotbollsspelare.

ako woman